El president Mas encapçala una delegació de 72 empreses i entitats catalanes

El president de la Generalitat, Artur Mas, acompanyat del Conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, i del Conseller de Salut, Boi Ruiz, va encapçalar la delegació catalana a la Convenció Internacional BIO 2012, celebrada a Boston (Estats Units) del 18 al 21 de juny de 2012. Composta per 110 professionals de 50 empreses i 22 entitats, aquesta ha estat la delegació més nombrosa des que Biocat la coordina (des de 2007).

La Convenció BIO és la principal cita mundial del sector de les biociències que el 2012 va reunir, sota el lema Connect, partner and innovate, més de 16.500 delegats de 65 països, 2.000 expositors i 2.900 companyies. L’Estat espanyol va comptar amb el pavelló internacional més important —dins del qual Catalunya representava més del 60%—, per davant, per nombre d’empreses, de països com el Brasil, la Xina, l'Índia i Rússia. Gràcies a una nova modalitat de partnering als estands posada en marxa el 2012, les empreses del pavelló espanyol (majoritàriament catalanes) van fer 380 reunions a partir dels 2.137 contactes registrats els dies previs a la fira. Aquestes xifres van situar el pavelló espanyol com el més actiu de la BIO Boston 2012, amb el doble de trobades acordades que qualsevol dels altres estats participants.

La celebració de la fira a Boston i l’amplia representació catalana va propiciar la presència a la delegació del president Mas —que presideix també el Patronat de Biocat—, que va desplaçar-se als Estats Units per signar amb el governador Patrick Deval la renovació del conveni de col·laboració Massachusetts-Catalunya —amb la biotecnologia com un dels eixos de treball— i un acord de promoció empresarial a Nova York.

El president Mas va intervenir també en la presentació de l’informe Catalonia Life Science Report 2011 (editat per Ernst&Young), que posa a l’abast de les audiències internacionals les dades principals de l’Informe Biocat 2011, i en la tradicional recepció-networking de la delegació catalana, que va comptar amb més de tres-cents assistents internacionals.

Complementàriament, Biocat va participar en diverses activitats de projecció de la BioRegió, com el International Cancer Cluster Showcase (a través d’Oncocat); la presentació del model català a dues sessions dins del programa oficial (Crossing borders and boundaries – Emerging strategies to promote International collaboration i Cluster Hour: meet Europe’s clústers and their global partners); reunió dels socis de bioXclusters i diverses trobades d’empreses catalanes amb altres delegacions.

La presència catalana a la BIO Boston 2012 va tenir una gran cobertura mediàtica, amb aparicions als principals mitjans de comunicació catalans.

Artur Mas durant la visita al pavelló català a BIO Boston.

La representació catalana va tornar a ser la més important dins del pavelló espanyol.

Presentació de l'Informe d'E&Y durant els dies de la BIO.